SELAMAT DATANG

My Clock

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, December 30, 2010

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2011

1/1/2011 merupakan tarikh keramat bagi semua penduduk di seluruh dunia dimana kita kebiasaanya menyambutnya dengan laungan atau sahutan SELAMAT TAHUN BARU 2011.

Tahun baru 2011 bagi saya adalah tahun yang semuanya baru, cara pemikiran, tindakan, tingkalaku, niat.

Marilah kita sama-sama saling mengasihi antara satu dengan yang lain. Walaupun kita berlainan pegangan agama dan kepercayaan kita mempunyai satu tujuan iaitu mahu hidup aman dan damai dimuka bumi ini. Kita percaya hanya satu Tuhan yang mencipta dunia ini, Tuhan tidak mahu makluk ciptaannya saling benci membenci, fithnah memfithnah bunuh membunuh tetapi Tuhan ingin melihat umatnya saling mengasihi antara satu dengan yang lain.

Bagi mereka yang mencari nafkah, carilah nafkah mengikut cara yang halal dan bagi pemimpin-pemimpin sama ada politik atau pentadbir kerajaan atau swasta laku kan kerja dengan azam yang ikhlas demi untuk berkhidmat untuk semua lapisan rakyat tanpa mengira bulu, kaum atau agama.

Kibarkan hasrat baik Perdana Menteri 1Malaysia, rakyat didahulukan dan pembangunan diutamakan. Saya percaya kalau semua kita dapat melakukan perkara tersebut, dunia kita akan bertambah panjang umurnya kerana Tuhan gembira melihatnya.

Semoga Tahun 2011 ini, kita semua diberkati dan kita sentiasa sihat selalu dan hubungan kita dengan Tuhan pencipta kita bertambah intim.

Mazmur 34:8 "Malaikat TUHAN berkemah disekeliling orang-orang yang takut akan Dia, lalu meluputkan(Melindungi) mereka"

No comments: